artykuły

3 sposoby na dobry tytuł na artykuł

3 sposoby na chwytliwy tytuł

Sposobów na dobry tytuł na artykuł jest wiele. Tytuł to nasza przepustka do sukcesu, bez niej będziemy pisać w pustą przestrzeń. Tytuł może mieć kilka warstw, ale przede wszystkim powinien intrygować i zachęcać do przeczytania całego artykułu. Średnio internauta spędza na stronie internetowej zaledwie kilka sekund i albo zdobędziemy jego uwagę tytułem i zachęcimy kilkoma zdaniami w lidzie, albo uzna naszą stronę za nieprzydatną. Poniżej znajdziecie trzy sposoby na chwytliwy tytuł. Pamiętajcie, że tytuł to jedynie zaciągnięcie długu u czytelnika, ale musimy go spłacić do ostatniej linijki tekstu.

Tytuł z liczbami

Nasz świat opiera się na liczbach, kochamy czytać i oglądać obraz stworzony z liczb. Częściej sięgamy po artykuły, w których treść przedstawiona jest za pomocą liczb, co wcale nie oznacza, że lubimy matematykę. Liczby pomagają nam zilustrować świat, działają pobudzająco na naszą wyobraźnię. Szybciej zachęci nas tytuł w stylu ,,Co 5 Polak podgląda sąsiadów” niż ,,Lubimy podglądać sąsiadów.”

Dobry tytuł na artykuł możemy przedstawić w liczbach, poza zachętą może ciekawić, jak ,,5 sposobów na zarabianie bez wychodzenia z łóżka”. Obietnica powoduje, że czytelnik zaczyna nam ufać i sięga po więcej.

Baner reklamowy

Nie bądź nudny, bądź nowoczesny

Stare szkoły mówiły, że tytuły muszą informować o tym, co się znajduje w książce. Po części się z tym zgadzam, jednak uważam, że tytuł lekko oderwany od treści będzie bardziej intrygujący i ciekawy niż tradycyjny np. ,,Jak złowić wieloryba, czyli połów sumów.” czy ,,Kobiety, które kochały zabójców.”

Dobry tytuł na artykuł może wywoływać również skrajne emocje, które spowodują, że czytelnik przejdzie do czytania pierwszego rozdziału i za nim się zorientuje, zapłaci za książkę. Jadąc autobusem do domu, będzie się zastanawiać, co wpłynęło na jego zakup. Przykładem może być ,,Fantastyczne zbiorowe samobójstwo„. Szokuje, ale powoduje, że zaczynamy się zastanawiać, jak samobójstwo może być fantastyczne i do tego zbiorowe. Nowatorskie podejście do konstrukcji i doboru słów w artykule może go uratować. Nie zawsze wartościowa treść obroni się sama, coś w końcu musi ją zareklamować.

Sprzedawaj bajki

Nasz artykuł może być o szarej rzeczywistości, ale tytuł już nie. To, co zachęci potencjalnego czytelnika to iluzja, jaką kupujemy w kilogramach, oglądając programy o idyllicznym życiu innych. Twórzmy tytuły na miarę naszych czasów, to co sprzedawało się w poprzednim stuleciu nie pasuje do naszych szybkich czasów. Dobry tytuł na artykuł może mieć dwie warstwy, tradycyjną i nowoczesną: ,,Mężczyzna, który kochał tak mocno, że zabił.”, ,,Kobiety i ich ciemne strony. O tym, jak zrozumieć nastolatkę.”

Oferujmy niemożliwe ,,Jak kupić działkę na księżycu – tajemnice budowy domu ze słomy.”. Sposób podania całego artykułu uzależnia czy on się sprzeda. To jak z gotowaniem, mieszasz, przyprawiasz, ale nie wiesz, jaki będzie efekt dopóki nie spróbujesz dania na talerzu. Takim właśnie daniem na talerzu jest dobrze napisany tytuł na dobry artykuł np. ,,Kilka słów o szparagach, jak jeść zielone i schudnąć.” lub ,,Coraz więcej kobiet sprzedaje się w Internecie – randki online”.

Tak naprawdę nie ważne jak, ważne, aby było skuteczne i przyniosło nam sukces.

 

 

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *